Ana Sayfa / Blog / Elektrik Elektronik Sektöründe E-ticaretin Önemi ve Yeri
Elektrik Elektronik Sektöründe E-ticaretin Önemi ve Yeri

25.09.2023 00:00:00

Elektrik Elektronik Sektöründe E-ticaretin Önemi ve Yeri

Yayınlayan: FRM Otomasyon

Elektrik Elektronik Sektöründe E-ticaretin Önemi ve Yeri

E-ticaret; herhangi bir fiziksel mağaza veya ofis yerine online platformlarda müşteriler ile etkileşim kurmanın bir yoludur. Bu platformlar kullanıcılara; ürünleri arama, seçme, sipariş etme ve ödeme yapma imkanı verir.

Elektrik-Elektronik sektörü ve E-ticaret ilişkisi ;

Elektrik elektronik sektörü diğer sektörler gibi e-ticaretin faydalarını fark etmiş ve bu alanda gelişme göstermiştir. Böylece ürün ve hizmetlerin satışında, pazarlamasında ve müşteri hizmetlerinde kullanılan önemli bir kanal haline gelmiştir.

E-ticarette elektrik ve elektronik sektörü, dünya genelindeki e-ticaret hacminin büyük bir bölümünü oluşturmaktadır. Ancak, sektörün payı her ülkede ve bölgede farklılık göstermektedir. Ülkelerin e-ticaret piyasalarının farklı olması, ürün çeşitliliği, müşteri tercihleri, demografik yapı gibi faktörler sektörün payında farklılıklar oluşmasına neden olmaktadır.

Örneğin, Türkiye'de, 2020 yılında yapılan bir araştırmada, e-ticaret pazarının %40'ının elektronik ve dijital ürünlerden oluştuğu bildirilmiştir. Bu nedenle, Türkiye'de elektrik ve elektronik sektörü e-ticaret pazarının önemli bir payını oluşturmaktadır.

E-ticaret aynı zamanda müşteri hizmetleri ve pazarlama için de önemlidir. İşletmeler, ürünlerini tanıtmak ve müşterilerine hizmet vermek için sosyal medya ve diğer dijital kanalları kullanabilirler. Ayrıca, e-ticaret siteleri, müşterilere ürünler hakkında ayrıntılı bilgi ve yorumlar sunarak satın alma kararlarını kolaylaştırır.

Elektrik elektronik sektöründeki e-ticaret, diğer sektörlerde olduğu gibi, işletmelerin müşterileriyle daha güçlü bir etkiletişimde bulunmalarını sağlayarak rekabet avantajı sağlar. Bu nedenle, elektrik elektronik sektöründeki işletmelerin, e-ticaret platformlarına yatırım yapmaları ve bu alanda yenilikçi çözümler geliştirmeleri beklenmektedir.

FRM Otomasyon olarak bizler de 2020 yılında bu konuda adımlar atarak farklı platformlar üzerinden E-ticaret dünyasına giriş yaptık. Öncelikle N11.com ve hepsiburada.com platformlarında ürünlerimizi satışa sunduk. Ardından e-ticaret sitemizi kurarak tüm Türkiye üzerindeki potansiyel müşterilerimize ulaşmış olduk.

Bu 3 yıllık e-ticaret çalışmalarının sonucunda geldiğimiz noktaya baktığımızda; toplamda 3000’i aşkın ürün üzerinden 1000 ‘ i geçkin müşteri ile %97 memmuniyet oranını yakaladığımızı görmekteyiz. Bu başarımızda uygulamış olduğumuz kampanyalar, cazip fiyat avantajları ve geniş ürün skalamız önemli yer tutmaktadır.


 

Elektrik elektronik sektörü, son yıllarda hızlı bir şekilde büyümekte ve rekabet de giderek artmaktadır. Bu nedenle, şirketlerin pazarlama stratejileri de bu sektördeki rekabeti aşmak ve müşterilerin dikkatini çekmek için etkili bir şekilde uygulanmalıdır.

 

FRM Otomasyon olarak müşterilerimize ulaşmak adına Tüm sosyal medya hesaplarımızı aktif olarak kullanmaktayız. Sosyal medya gönderilerimizi hazırlarken müşterilerimize ; yeni çıkan ürünleri , aktif kampanyalarımızı ve ürünlerimizin teknik özelliklerini yalın bir dille anlatmaya özen göstermekteyiz.
 

Sektörümüz için dijital pazarlama da giderek önem kazanmaktadır. Bizler de Arama motoru optimizasyonu, sosyal medya, E-mail pazarlama ve içerik pazarlaması gibi dijital pazarlama tekniklerini kullanarak, ürünlerimizi tüm Türkiye’ye ulaştırmayı amaçlamaktayız.


 



FRM Otomasyon Elektrik Elektronik Müh. İth. İhr. San. Tic. Ltd. Şti.

Adres: Alaaddinbey Mh. 638. Sk. Ali Aşan Plaza No:2A/4 Nilüfer Bursa / Türkiye

Telefon +90 (224) 441 05 11
Faks: +90 (224) 441 05 15
Email: info@frmotomasyon.com.tr